English info
-

Kalendář akcí

Náš facebook
Náš RSS kanál
Ptejte se knihovny

Povodně 2024 | Nejčasteji kladené dotazy v souvislosti s provozem knihovny



1. Dostanu se v současné době do knihovny?

Je nám líto, ale hlavní budova knihovny a pobočka Jiráskova jsou z důvodů následku povodní až do odvolání UZAVŘENY. Vzhledem k tomu, že věnujeme veškeré naše úsilí do odstraňování škod, není v tuto chvíli v našich silách, abychom zajistili zároveň i běžný provoz knihovny.

Od pondělí 30. 9. 2024 je vám plně k dispozici pobočka v Kostelci dle své tradiční provozní doby:

pondělí | 9.00 - 13.00
čtvrtek | 13.00 - 17.00


2. Jak je to s knihami, které mám doma a měly už být vráceny? Nedostanu upomínku?

O aktuální výpůjčky se bát nemusíte, vše jsme prodloužili až do 18. 11. 2024. V případě, že bude knihovna i po tomto datu nadále uzavřena, všechny výpůjčky opět prodloužíme.

Po dobu uzavření knihovny je veškeré generování sankčních poplatků pozastaveno. Již vygenerované sankce jsou zmrazeny a nedochází k jejich dalšímu navyšování. Tohle se týká jak upomínek, tak také rezervací.


3. Mohu v tuto chvíli vrátit vypůjčené knihy, časopisy, deskové hry, …?

Momentálně není v našich silách zajistit jak půjčování dokumentů, tak ani jejich vracení. Rádi bychom vás proto požádali, abyste si vámi vypůjčené dokumenty u sebe nechali až do doby znovuotevření knihovny. Sankčních poplatků se obávat nemusíte, viz bod 2.

Výpůjčky není možné vracet ani prostřednictvím biblioboxu, který jsme z prostranství u Nýtovaného mostu preventivně před povodněmi odstranili.


4. Povodeň poškodila nebo úplně zničila mé výpůjčky. Co mám v tomto případě dělat?

Jestliže byly vaše výpůjčky v kontaktu s povodňovou vodou, přistupujte k nim jako ke kontaminovanému materiálu a proveďte jejich likvidaci společně s dalšími zasaženými věcmi z vaší domácnosti. Vyvarujte se, prosím, jakýmkoliv pokusům o záchranu a sušení knih, případně potom snahám o jejich vrácení do knihovny. Riskujete zdraví své, našich knihovníků i dalších potenciálních čtenářů.

Pokud je to možné, poškozené knihy nám prosím vyfoťte. Při manipulaci s nimi použijte rukavice, respirátor a vyhněte se přímému kontaktu s pokožkou.

Veškeré další záležitosti ohledně poškozených výpůjček s vámi vyřešíme individuálně.


5. Chci si začít půjčovat e-knihy a e-audioknihy. Co mám proto udělat?

Děkujeme, že máte zájem o službu eVýpůjček, kterou knihovna nabízí. Aktuálně pro vás máme k dispozici více než 18.000 e-knih a 1.300 e-audioknih, které můžete využívat na svém chytrém zařízení.

Více informací k celému způsobu realizace eVýpůjček najdete zde >>> https://www.knihkrnov.cz/article/v-knihovne-si-nove-pujcite-aud-ajfogy

Způsob půjčování e-knih a e-audioknih je v podstatě totožný.


6. Co dělat, když mám u vás dluh?

Ať už se jedná o registraci, upomínku, rezervaci nebo MVS, můžete poplatek zaplatit po znovuotevření knihovny.

Pokud byste nechtěli čekat a chcete mít vše v pořádku, můžete poplatek uhradit bankovním převodem na účet knihovny č. 153456789/0300, do poznámky platby vždy uveďte vaše jméno a příjmení a číslo čárového kódu průkazu.


7. Fungují služby jako tisk, kopírování nebo skenování?

Tyto služby jsou navázány na fyzickou přítomnost v prostorách knihovny, které jsou až do odvolání uzavřeny. Služba kopírování nebo skenování proto není v tuto chvíli k dispozici.

Co se tisku týče, jsme schopni zajistit jej dálkově. Co pro to musíte udělat?

  • Dokumenty k tisku pošlete na tisk@knihkrnov.cz
  • Připojte bližší informace k tisku a hlavně na sebe zanechte telefonní kontakt.
  • O vyřízení objednávky vás budeme informovat a domluvíme s vámi způsob úhrady a také předání.
  • Zasláním dokumentů k tisku souhlasíte se zpracováním osobních údajů, které budou zpracovávány pouze po dobu vyřízení objednávky.
  • Veškeré zaslané dokumenty budou po vyřízení objednávky vymazány.
  • Dokumenty k tisku budou vytištěny tak, jak jsou zaslány a nebude s nimi dále manipulováno.

8. Co mám dělat, když mám nevyzvednutou rezervaci?

Rezervace na vás počká do znovuotevření knihovny. Pokud si přejete rezervaci zrušit, dejte nám prosím vědět prostřednictvím e-mailu info@knihkrnov.cz.


9. Snažím se dovolat od knihovny, ale nikdo mi to nebere.

Pokud se s námi potřebujete spojit, nejjistější způsob je zaslání e-mailu na info@knihkrnov.cz. Snažíme se věnovat maximum úsilí do odstranění následků původní, a proto se může stát, že v rámci půjčoven, kde mají telefony své stanice, se nebudeme zrovna pohybovat.


10. Zaslechl/a jsem, že jste přišli o podstatnou část knih. Budete mít ještě vůbec co půjčovat?

Co se vnitřních prostor týče, povodně zasáhly primárně skladovací prostory, kde byla uložena jen část knihovního fondu. Zbytek knihovny – oddělení pro dospělé čtenáře, hudební oddělení, oddělení pro děti a mládež a oddělení informačních služeb zůstaly zcela netknuty. Takže ano, máme pořád spoustu skvělých knih, které čekají jen na to, až si je budete moci opět vypůjčit.


11. Zaslechl/a jsem, že je narušená statika hlavní budovy knihovny a bude se muset zbourat. Je to pravda?

Tak tato fáma se k nám také dostala z mnoha různých stran a rozhodně se nezakládá na pravdě. Hlavní budovu knihovny navštívili po opadnutí vody vedoucí obrodu investic a správy majetku města, městský architekt a také statici, kteří stav budovy posoudili. Žádné závady na místě zjištěny nebyly. Budova knihovny stojí na svém místě už přes 120 let a pevně věříme, že ještě spoustu dalších let bude.


12. Mám doma knihy, které mohu knihovně darovat. Jak mám dále postupovat?

Ze všech koutů naší republiky dostáváme spousty nabídek darování knih na obnovu knihovního fondu. Každé jedné z nich si nesmírně vážíme a velmi nás těší zájem a ochota nám takto pomoci. V tuto chvíli ovšem dary NEPŘIJÍMÁME. Naší prioritou je co nejrychlejší eliminace následků povodní a obnovení provozu knihovny. Vzhledem k tomu, že byly zasaženy skladovací prostory knihovny, neměli bychom knižní dary ani jak uskladnit. Případnou obnovu knihovního fondu budeme řešit až v následujících fázích, nejspíše potom v první polovině příštího roku. Veškeré nabídky evidujeme a budeme případně v příštím roce oslovovat.

V případě, že byste chtěli knihy darovat, zašlete nabídku na mruz@knihkrnov.cz


13. Jak mohu knihovně v tuto chvíli pomoci?

Z celého srdce vám všem děkujeme za podporu, které se nám z vaší strany dostává. Vážíme si také veškerých nabídek pomoci a zájmu, který knihovně věnujete. Díky vám víme, že tuto situaci zvládneme. Materiálně jsme již velmi dobře zajištěni a to jak díky podpoře našeho zřizovatele, tak také vám. Mnozí z vás se také dotazují, zda je možné knihovnu podpořit i finančně. Po dohodě s našim zřizovatelem můžete knihovnu podpořit skrz transparentní účet, který město Krnov zřídilo na pomoc postiženým povodní. Pokud máte možnost a rozhodnete se knihovnu touto cestou podpořit, prosím, nezapomeňte do zprávy pro příjemce uvést "Městská knihovna Krnov".

Transparentní účet č.: 131-2670920227/0100
IBAN: CZ35 0100 0001 3126 7092 0227
SWIFT: KOMBCZPP

Detail transparentního účtu >>> https://www.kb.cz/cs/transparentni-ucty/131-2670920227

Předem vám všem velmi děkujeme za podporu a pevně věříme, že se co nejdříve uvidíme mezi knižními regály.


Pokud jste nenašli odpověď na vaši otázku, dejte nám prosím vědět. Rádi ji zodpovíme a také doplníme pro ostatní :) Jsme tady pro vás každý všední den na telefonním čísle 554 610 905 nebo prostřednictvím e-mailu info@knihkrnov.cz.

Veškeré aktuální informace o provozu knihovny najdete na www.knihkrnov.cz nebo na facebook.com/knihkrnov

 

O knihovně

Naše oddělení

Jste tady poprvé?

Fotogalerie

TOPlist